analyticsweb

Ако искате да извлечете максимума при измерване и анализиране на уеб сайт, то тогава трябва да знаете някои от най-често използваните термини и какво означават те. Разбирането на тези термини при анализиране в интернет, ще ви даде сигурност в измерването и информацията, от която се нуждаете.

Посещения
Посещенията, вероятно са едни от най-използваните термини в уеб анализа. Но за съжаление, това е и един от най-неправилно използвани термини. Според Уикипедия, посещение е и всяка една заявка за даден файл от уеб сървъра. Това означава, че когато изтегляте изображение за показване в уеб страница, това се отчита също като посещение. На практика, това би означавало, че една уеб страница с четири изображения, ще регистрира пет посещения на сървъра.
Заявки към помощни файлове като CSS и JavaScript също се отчитат.

Когато някой от вашите читатели посетят страницата ви, това може да генерира множество посещения на сървъра. Средната стойност за страница е около 30 посещения.
Посещенията не са полезни или не са най-надеждната форма за анализ, в уеб бизнес контекст. Те могат да са наистина полезни при администраторите, за анализиране на бавно зареждаща се страница, в следствие на много заявки към сървъра.

Импресии
Импресиите спомагат за успешното зареждане на документ от уеб сървъра, заявен от посетителите на сайта. Те обикновено не включват грешните страници и посещенията на роботите.

Импресиите представляват опит, да се измери, колко документа са били гледани от клиентите на вашия уеб сайт. Документите включват: .html, .htm, .asp, .php файлове; Специални документи, от типа: .doc, .xls, .pdf; Скриптове: .cgi, .pl; И обикновени текстови файлове – txt.
Файловете предимно са считани за “част” от уеб страницата, но не и пълно съдържание, обикновено се определят като импресии. Това включва изображения, скриптове, CSS, а понякога, звук и видео файлове.

Импресиите се използват за определяне на популярността на вашия уеб сайт или страница. Те обикновено са това, което някои приемат, за основен положителен резултат, но не и броят на хората, посещаващи сайта. За това служат Посещенията, Сесиите или Потребителските сесии.

Посещения и Сесии
Посещението е колекция от документи, видяни от даден потребител. И комбинация от предварително дефиниран IP адрес, за единица време.
С други думи, едно посещение е опит да се определи, количествено, как дадено лице се скита във вашия уеб сайт. Измерват се действията на лицето, а не специфични технически подробности за записаните данни.

Те се измерват като сума кликвания в рамките на 30 минути, за същия сайт. Така например, ако отидeте на даден уеб сайт и след 20 минути, се върнете и кликнете на някои от връзките, пак ще се счита за едно посещение. Идеята е, че не всеки посетител, който е кликнал върху връзка на сайта, в рамките на 30 минути, действително го е напуснал.

Уникални посещения
Уникаленият посетител е лице (определя се от потребителския агент и IP адрес), който е дошъл във вашия уеб сайт за предварително определен период от време. Това са реалните хората, посещаващи сайта и те може да се броят само веднъж по време на този период. Тази времева рамка може да бъде всеки ден, седмица, месец от годината, или всеки друг дефиниран период от време.

Ако потребител посети сайта ви днес и след два дни, за измерван срок от 1 седмица, тогава ще се брои само веднъж. Ако измерването е дневно, тогава той ще се отчете за уникален, за всеки ден, през който е преглеждал сайт ви.