Добавяне на нов потребител към Google Analytics
October 13, 2018Protected: Yachttobook.com – On-page SEO Report
May 1, 2021Дигиталният маркетинг набра още по-голяма популярност през 2019 година, защото големите и средни по размер фирми заявиха своето присъствие в онлайн пространството и започнаха да промотират услугите и продуктите си чрез разнообразни канали и социални медии.
Но какво да очакваме през 2020 година?
И докато някои маркетолози смятат, че Интернет пространството ще се разшири още повече, щом някои компании навлязат в дигиталния свят, други считат, че ще има съвсем цялостно преобразяване на това как потребителите и големите търсачки ще отдават предпочитанията си на огромните количества данни, налични онлайн.
Онлайн маркетинг индустрията е обемна, сложна и променлива. Колкото по-скоро разберете как правилно да въздействате върху онлайн потребителите, толкова по-привлекателни ще сте за тях и ще бъдете едни гърди пред вашите конкуренти.
За да ви улесним, проучихме и направихме списък с някои от най-надеждните маркетингови трендове за 2020, които трябва да са във вашия фокус, за да формулирате ефективни дигитални маркетингови стратегии и онлайн кампании.
1. Увеличаващото се господство на видео рекламите
Въпреки че видео рекламите със сигурност не са нищо ново за социални гиганти като YouTube и Facebook, новината, че Google влиза в битка с in-SERP видео рекламирането ще промени целия спектър на онлайн рекламата.
Това също така предполага увеличаване на възприемането на видео рекламите сред потребителите и, както тенденцията продължава, можем да очакваме различни видове видео реклами да се появят по нашите екрани много скоро.
2. Мобилното напълно ще доминира десктопа
2016 година беше страхотна година за мобилните версии.
Видяхме как Google на практика постепенно спря всички сайтове, които не са оптимизирани да имат мобилни версии. Повсеместното наличие на преносими устройства и намаляването на трафика, генериран от десктопите на компютрите, ясно показва, че разумно инвестираните пари ще бъдат в мобилно-насоченият интернет маркетинг .
Мобилното търсене и мобилната оптимизация следователно трябва да са топ приоритет на дигиталните маркетолози за 2017.
3. Специалните апове ще си проправят път
Специалното приложение предлага всички функциите на мобилно-оптимизирания уебсайт, но по един по-интуитивен, удобен и достъпен начин.
Google предлага индексиране на аповете, което със сигурност ще е във Ваша полза, ако направите такова приложение в бъдещето. Въпреки че все още години ни делят от момента, в който аповете напълно ще изместят уебсайтовете, собствениците на бизнеси осъзнават техния потенциал и 2020 ще бъде важна година за развитието на мобилните приложения.
4. Социална конверсия
Достатъчно неща се изписаха за силата на социалните медии. През 2020 онлайн общностите няма да бъдат обвързани само с взаимовръзката компания-потребител или с търсенето на нови перспективи; вместо това, те ще осигуряват възможност за подобряване степента на конверсиите.
Бяхме свидетели на същото в е-търговията и сайтовете за лийд дженерейшън. Социалните медии ще работят като нови канали за конверсия и ще предлагат инструменти, които да конвертират перспективите директно в купувачи.
5. Годината на преносимите технологии и смарт устройства
През последните години бяхме свидетели на появяването на Apple iWatch, Google Glass, Moto 360, и други подобни смарт устройства ,които могат да бъдат носени в движение и да ви свързват с дигиталния свят.
През 2020 година ще се наблюдават много такива устройства и иновации и те ще стават преносими, като така ще променят цялата картина на местния маркетинг. Дигиталните маркетолози ще се съсредоточат в потенциала на преносимата технология, която ще премахне разликата между “онлайн” маркетинг и “истински” маркетинг.
6. Алгоритъмът на търсене ще се промени. И после пак ще се промени
Независимо дали ви харесва или не, алгоритъмът на търсачките ще се промени. С новите огромни обеми информация, които се добавят в интернет пространството всяка секунда, търсачките гиганти ще продължат да ъпдейтват своя алгоритъм, за да решат на кое съдържание да дадат приоритет и по-високо ранкиране в резултатите от търсенето (SERPs) и на кое -не.
Следователно, единствената ви стратегия е да се стараете да останете оригинални, информативни и в помощ на вашите онлайн читатели. Освен това, онлайн маркетолозите не трябва да остават фокусирани само върху Алгоритъма нa Google, но и да отдадат необходимото внимание на алгоритмите и на Facebook и Bing.
7. Онлайн рекламата ще стане по-скъпа
Станахме свидетели на огромен растеж в практиките на дигиталния маркетинг през последните няколко години. Състезанието за онлайн пространство и доминиране в Интернет ще се разраства още повече.
С нарастване търсенето за топ места за реклама, цените за онлайн реклама също ще нарастнат. Някои маркетолози считат, че плащането за клик/PPC/ ще изчезне в следващите години и ще има повече оптимизирани рекламни алтернативи, които да господстват в Интернет.
8. Уникалното и висококачествено съдържание ще бъде ключа към успеха
Съдържанието, което често бива наричано “кралят ” в дигиталния маркетинг, отново ще остане съществена част от онлайн маркетинговите компании в идните години. Напливът от професионални копирайтъри и видео продуценти ще направи маркетинга на съдържанието дори още по-конкурентен.
Ключът към успеха е в писането на уникално , висококачествено и интерактивно съдържание, с което читателите да се припознае. Освен това, ще има голямо търсене на копирайтъри, специализирани в дадена ниша, които да притежават знания и опит по темите си.
9. Оптимизацията на Конверсията (CRO) ще предлага Възвръщаемост на Инвестициите (ROI)
Оптимизация на Степента на Конверсия (CRO) не само звучи като нов термин за повечето дигитални маркетолози, но е и време да запознаете с нея уебсайта и целевите си страници.
Оптимизацията на конверсиите ви помага да проследите поведението на посетителите на сайта си и да идентифицирате кои елементи продуцират най-голям брой конверсии. Вместо да зачислявате голям бюджет за реклама, маркетолозите могат да ползват CRO, за да насочват повече от техният съществуващ трафик в продажби.
10. Хакването на растежа (Growth hacking) ще продължи да се развива
Хакването на растежа (Growth hacking) си остава актуално и ще продължи да се развива и през 2017.
Нуждата дигиталните маркетолози бързо да привлекат вниманието на публиката си чрез различни канали на социалните медии, вирусен маркетинг и органични реклами през 2017 ще извиси хакването на растежа на едно много по-високо ниво.
Най-завладяващата практика в дигиталния маркетинг ще продължи да показва голям потенциал, въпреки всички трудности през следващите години.
Съществуват много дигитални маркетингови стратегии и трендове, които трябва да се променят, за да продължат да бъдат във фокуса на вниманието на потребителя и големите търсачки. Дръжте си очите отворени и следвайте най-добрите практики в дигиталния маркетинг, които ще ви изведат нагоре по кривата на иновациите.
И така, какво очаквате през 2020? Споделете мислите си относно трендовете в дигиталния маркетинг за следващата година в коментарите по-долу.